תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק

Yossef Vanunu
27 אוקטובר 2022
תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק

שיווק עסק מתחיל או עסק עם ניסיון רב עשויים להרגיש מעט מסובכים בראשית הדרך, אך תופתעו לגלות כמה פשוט להצליח ולשווק את העסק שלכם ולקצור את הפירות עם תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק בצורה ממוקדת ומחושבת.

תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק מצריכה הבנה מעמיקה בעולם השיווק או חבירה לאיש שיווק מקצועי עם הוכחות (תוצאות חשיפה וכמות לידים חודשית).

מרגישים שאינכם בטוחים איפה להתחיל? בשביל זה אנחנו פה.

תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק

תכנון אסטרטגיה שיווקית ראשיתו בהבנת ההכנות שיש לעשות כדי לבצע תהליך שיווקי איכותי, שמביא לתוצאות ועוזר להגדיל את המחזור החודשי.

ההמלצה הרווחת, לפחות בראשית הדרך, היא לעבוד יחד עם איש שיווק או קופירייטר שיודעים כיצד למפות את השוק ולייצר פניות חמות שיתאימו ללקוחות ויניבו מכירות.

אם אתם עדיין מעדיפים לעשות את זה לבד, תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק כולל מספר שלבים:

הגדרת קהלי היעד

מיהם הלקוחות הטובים ביותר שלכם? אותם לקוחות שפשוט חייבים את המוצרים והשירותים שלכם ממש עכשיו?

אותם לקוחות יכולים לבחור בכם או במתחרים שלכם. כדי להבטיח שיבחרו בכם, חשוב להכיר ולהגדיר אותם לפי גיל, מין, מצב משפחתי, העדפות גלישה, מיקום גיאוגרפי ועוד.

לדוגמא, עורכי דין בתחום המקרקעין לרוב מחפשים אנשי עסקים ופרטיים מסטאטוס גבוה, שברשותם לפחות שני נכסי נדל"ן. באותו האופן, עסקים העוסקים במוצרי טיפוח וביגוד לרוב יפנו לגברים או לנשים עם העדפות יופי וטיפוח ספציפיות, בכדי לתפוס את העין שלהם ולעודד אותם לבחור לקנות מהם.

לעומת זאת, צעצועי ילדים אמנם נועדו לילדים ומומלץ להתאים את אסטרטגיית השיווק אליהם, אך גם חשוב לזכור כי מקבלי ההחלטות של אותם ילדים הם ההורים, ולכן כאן קיימים שני קהלי יעד שיש לרצות וללמוד כיצד לפנות אליהם במטרה לייצר מכירה.

למידה מהמתחרים

לאחר שאתם יודעים מיהו קהל היעד שלכם, שיווק עסק קטן או שיווק עסק גדול הופכים לפשוטים בהרבה. כעת, אתם יודעים איך כדאי לכם לפנות אל הלקוחות ולייצר מסרים שיעודדו אותם לפנות אליכם ולקנות מכם.

העניין הוא שזה בדיוק מה שהמתחרים שלכם עושים, לכן כדאי לכם ללמוד כיצד תוכלו להתעלות על אסטרטגיית השיווק שלהם. תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק היא הדרך לעשות זאת, וניתן להיעזר במודל Swot לביצוע אפיון איכותי וממוקד.

ראשית, כדאי לכם לבחון את המתחרים ולדלות את היתרונות והחסרונות שלהם, במה הם טובים מכם ובמה הם פחות. בהתאם לכך, למדו באלו נקודות אתם יכולים לזהור, אלו יתרונות כדאי לכם להדגיש במסרים השיווקיים שלכם, ואפילו ללמוד מהמתחרים על מה שהם כבר עושים נכון, וכיצד תוכלו להתחקות אחרי ההצלחה שלהם.

יצירה של משפכי פרסום שמביאים להמרות

תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק מזדקקת לפרסומים, שיכולים להתבצע במספר דרכים:

  • גוגל: פרסום של מאמרים מבוססי מילות מפתח לקידום אורגני, פרסום בתוצאות החיפוש של הדפדפן וברשת המדיה של גוגל
  • פייסבוק: פוסטים, סטוריז, קמפיינים ממומנים של פרסומים
  • אינסטגרם: פוסטים, רילים, סטוריז ועוד
  • יו-טיוב וטיק טוק – יצירה של סרטונים ופרסומם על בסיס קבוע
  • לינקדאין – פרסום של סטוריז, יצירה של אודות, קו"ח ותעודות כישורים

בכדי להצליח ולהביא לתהליך שיווק עסק איכותי, חיוני למפות מהן הפלטפורמות הטובות ביותר לעסק שלכם, ולככב בהן. לרוב, אלו יהיו הפלטפורמות בהן מבלים עיקר קהלי היעד שלכם.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
newsletter
הירשמו לניוזלטר שלנו הירשמו לניוזלטר שלנו

    עוד מאמרים בנושא
    בידול פירוש וחשיבות
    עולם העסקים
    21 נובמבר 2022
    מה ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה?
    10 נובמבר 2022
    ניהול עסק נכון כ- 5 צעדים
    07 נובמבר 2022
    3 רעיונות לעסק ביתי שעושה הרבה כסף
    03 נובמבר 2022
    תכנון אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק
    27 אוקטובר 2022
    whatsapp ייעוץ בוואטסאפ