עסק אינטרנטי – המדריך למתחילים

מערכת ECS
28 פברואר 2021
עסק אינטרנטי – המדריך למתחילים

הקמה של עסק אינטרנטי היא טרנד שהרבה אנשים נכנסים אליו לאחרונה, ולבטח לאור ההתפתחויות בשנה האחרונה. זוהי דרך מעניינת לעשות כסף, ובתוך כך, לעסוק בתחום אותו אנחנו אוהבים או מתחברים אליו. פתיחת עסק אינטרנטי זה תהליך מעניין מאוד, שצריך להתחיל מרעיון, ולהסתיים במעטפת נכונה, שמספקת את המוצר, השירות או המידע, בצורה נכונה, פשוטה וכזו שרלוונטית לקהל יעד גדול.

יש לנו אפשרות לעזור לך בבניית המסלול הנכון עבורך להקמת עסק רווחי ויציב מהאינטרנט, לפרטים נוספים לוחצים כאן!

עסק אינטרנטי מתחיל עם רעיון

עסק אינטרנטי טוב מתחיל עם רעיון טוב. הרעיונות הכי טובים הם אלו שעוסקים בתשוקות ובתחביבים של אנשים, ויכולים להיות מתורגמים לכסף. אנשים שעוסקים באומנות, ביצירה או בשירותים שעוסקים בעולמות תוכן פופולאריים, הם אלו שיכולים לעשות את ההבדל ולתת לאנשים את הערך המוסף. השלב השני, שעדיין נמצא תחת הקטגוריה של "חלומות" הוא מציאת שם לעסק. זה יכול להיות פשוט או מורכב, אך בסופו של דבר, זה צריך להתגלגל על הלשון ולהיות נכון לתחום בו בחרתם.

על חשיבותה של תוכנית עסקית בהקמת עסק אינטרנטי

אחרי ההחלטות הקלות והמהנות יחסית, והפתיחה של העסק בצורה רשמית ובירוקרטית מול הרשויות, יש צורך מהותי בבניית תוכנית עסקית נכונה, והבנת מודל ההכנסה של העסק. תוכנית עסקית של עסק אינטרנטי צריכה לכלול מה יהיה מקור ההכנסה, ואיך העסק יתופעל ביום יום. האם העסק ירוויח ממכירות? או יפעל במודל של הכנסה פסיבית מפרסומות? האם תוכנית אפילייט היא רלוונטית, והאם יש עניין בהבאת משקיעים חיצוניים? התשובות לשאלות הללו יגדירו את האתר שתבנו ואת תכנית הפעולה שלכם.

עסק אינטרנטי – ניתוח הסביבה העסקית

בניית התוכנית העסקית היא הפתיח לתחילת העבודה. לאחר מכן, חשוב לבצע ניתוח מקיף של המתחרים, של סביבת העבודה, ושל ההיתכנות ליצירת רווח. חשוב לעבוד קשה ולראות כיצד אפשר לייצר כסף בשוק קיים (ברוב המקרים) או בשוק חדש שטרם הגיעו אליו. יש ללמוד גם את החוקים של עסק אינטרנטי ולעבוד בצורה מסודרת לפי שלבים.

מעטפת שיווקית של עסק אינטרנטי

המעטפת השיווקית של עסק אינטרנטי היא חשובה מאוד. יש לדעת לקדם את המוצר או השירות שאתם מספקים במקומות הנכונים, ולייצר מקסום של תקציב הפרסום. יש להשתמש ברשתות החברתיות, באנשי קידום אתרים, ביועצים, מעצבים, בוני אתרים ובכל מי שאפשר, על מנת לספק את הפלטפורמה הנכונה ביותר למכירה. במקרה של מוצרים, יש לייצר מלאי מספק, ובמצב של מתן שירות, יש לייצר זמינות ומערך איכותי של שירות לקוחות. 

עסק אינטרנטי סובב סביב אתר טוב

עסק אינטרנטי סובב סביב אתר אינטרנט וכדי לבנות אתר אינטרנט טוב, צריך להתחשב בצרכים של קהל היעד. האתר צריך להיות מזמין, להתכתב בצורה טובה עם הרשתות החברתיות והנושא של קידום האתרים, לכלול פיצ'רים טכניים אמינים כמו סליקה והוצאת קבלות, וכמובן, להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר שאפשר. באינטרנט, הנראות היא חשובה, אך עסק אינטרנטי ישרוד רק אם יצליח לספק את המערכת הטובה ביותר לאורך זמן.

יצירת קהילה עבור עסק אינטרנטי

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק אינטרנטי הוא יצירת הקהילה. קהילה מורכבת מקהל יעד איכותי שמזמין את המוצר את השירות, ויוצר בכך הגדלה של המכירות הן נקודתית, והן פוטנציאלית. כדי לשמר את הקהילה, צריך לעבוד נכון ברשתות החברתיות, לגוון בפוסטים ובפניות, לפרסם בצורה מדויקת ואף לייצר ניוזלטרים ופרסום בפלטפורמות נוספות. עסק אינטרנטי לרוב מוכר טוב יותר אם הוא עובר מפה לאוזן, וזו צריכה להיות המטרה.

עסק אינטרנטי – הערכת מצב

בתקופה שלאחר פתיחת עסק אינטרנטי חשוב לעצור ולבצע הערכת מצב. חשוב לבדוק איפה עומדים מבחינה מקצועית וכלכלית ולבחון את המצב לעומק, כדי לדעת איך להמשיך. ביקורת עצמית היא חשובה בכל תחום בחיים, ובמיוחד בתחום המקצועי. שתי השאלות החשובות ביותר היא האם ההכנסות עומדות בציפיות והאם הזמן המושקע בנושא תואם את ההכנסות. בהמשך, שווה לשאול את עצמכם אם כדאי להכניס עובדים, האם להגדיל את המלאי והאם האתר או השירות שאתם מספקים זקוק לשדרוג נקודתי או מערכתי.

עסק אינטרנטי – הדרך שלכם לעולם העצמאים

פתיחת עסק אינטרנטי הוא דבר שהוא נגיש לכולם. הוא דורש מינימום משאבים, אך גם חוש עסקי, יכולות ואסרטיביות מקצועית. מעבר מסודר בין שלבים הוא המפתח להצלחה, כאשר אנשים שמצליחים לגבש תוכנית עסקית טובה ולעמוד בה, הם אלו שיצליחו להרוויח ולקיים עסק טוב ונכון להם ולמשפחות שלהם.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
newsletter
הירשמו לניוזלטר שלנו הירשמו לניוזלטר שלנו

    whatsapp ייעוץ בוואטסאפ