איך לייצר יותר מכירות לעסק באמצעות הפייסבוק?

מערכת ECS
25 מרץ 2021
איך לייצר יותר מכירות לעסק באמצעות הפייסבוק?

המהות של פייסבוק השתנתה מאוד מאז פתיחת האתר אי שם בשנת 2004. הוא עדיין שומר על הצביון כרשת חברתית, אך מדובר בכלי עסקי משמעותי וקריטי לכל עסק, מקטן ועד גדול. עולם השיווק והפרסום השתנה מהותית בזכות פייסבוק, ומעבר לכך שלכל עסק יש את היכולת המינימלית לפרסם את עצמו ללא עלות, יש הרבה מאוד כלים שאפשר להשתמש בהם כדי להגדיל מכירות ונוכחות ברשת.

מכירות בפייסבוק – מה הן האופציות?

יש כמה דרכים לייצר יותר מכירות לעסק באמצעות פייסבוק, והן כולן ברות השגה. בתמורה לקצת ידע, אסרטיביות או תקציב פרסום שהוא קטן יחסית, אפשר להשיג חשיפה גדולה מאוד, ולהצליח להגיע לקהלי יעד מונעים לפעולה. הפעלת דף פייסבוק, לצד דף טוויטר, אינסטגרם וטיק טוק, הוא משהו שמהווה סטנדרט כיום עבור כל עסק. פייסבוק הוא עדיין הליבה של כל המעטפת הזו ולכן, חשוב לדעת כיצד להשתמש בו.

מעורבות קהילתית כמפתח מכירות

העיקרון המנחה של מכירות דרך הפייסבוק הוא ליצור מעורבות קהילתית. אנשים לא יגשו ויקליקו על לינק אלא אם כן הם מקבלים ממנו ערך. כמובן שהדרך הטובה ביותר היא הנחות, מתנות ומבצעים, אך יש אפשרות גם לייצר תחרויות שונות, לגרום לאנשים לחייך באמצעות תמונה נחמדה, ועוד מגוון רחב של צורות שמייצרות סוג מסוים של רגש. בעסקים, כדי לא לייצר כעס או תסכול, אך לבטח לא לייצר פוסטים פרווה שלא יעניינו איש.

מכירות דרך ויזואליה

הנושא של מכירות בפייסבוק עובד כיום בעיקר באמצעות ויזואליה. אנשים לא מתעניינים כמעט בטקסטים, אלא בתמונות. שווה להשקיע בתמונות של המוצרים או השירותים שלכם, ולדעת להוסיף את המילים הנכונות שיחמיאו לתמונה. גם את המוצר המכוער ביותר אפשר לצלם בצורה נכונה, וגם אם התמונה לא טובה, אפשר לשחק עם הטקסט, אך הבסיס להכל הוא ויזואליה ברמה גבוהה.

מכירות עם חשיפה אורגנית

חשיפה אורגנית דרך הפייסבוק היא מפתח עבור הגדלת מכירות ויצירת עניין. כמובן שניתן להשקיע כספים כדי להפיץ את הפוסטים שלכם בצורה איכותית ומדויקת, אך פוסט ויראלי, שמקבל הרבה לייקים, מופץ לאנשים באמצעות אלגוריתם חכם. חשיפה אורגנית צריכה להסתיים שאנשים יובלו מהפייסבוק לאתר של העסק, ולשם כך יש מקדמי אתרים ואנשי SEO שיודעים לעשות את העבודה ולייצר יחס המרה גבוה.

קמפיינים ממומנים ליצירת מכירות

קידום ממומן וקמפיינים בפייסבוק זה משהו שכל עסק שרוצה להגדיל מכירות צריך לקחת בחשבון. המשפט המפורסם אומר שכדי לעשות כסף, צריך להוציא כסף. בחלק גדול מהמקרים, הפרסום בפייסבוק מחזיר את ההשקעה בצורה מלאה. לפייסבוק יש המון כלים שעוזרים להגיע לקהל נכון ומפולח, באמצעות מסר נכון ומניע לפעולה. לפעמים, במקום מאמץ שעלול לא להתקדם לשום מקום, אפשר לייצר קמפיין ממומן איכותי ולראות את הפירות במהרה.

מכירות דרך יצירת קשר

אחד הסודות הגדולים בפייסבוק העסקי הוא הנושא של יצירת קשר. כל עסק חייב להיות נגיש ונכון ללקוחות שלו. לאור התחרות הגדולה, אנשים ילכו למקום בו הם מקבלים את השירות הטוב ביותר ולכן, חשוב לייצר את האפשרות ליצור קשר עם העסק בכמה פלטפורמות. השאירו כמה שיותר פרטים בדף העסק שלכם, ודרבנו אנשים לשאול שאלות, להתייעץ ואפילו לקבל הכוונה. העיקר שתצרו אינטראקציה מקוונת, על מנת להגדיל את קהל היעד.

כלים שונים של מכירות בפייסבוק

שימוש בכלל הכלים שמציעים בפייסבוק הוא פרמטר חשוב להצלחה. החל מיצירת אירועים, דרך הסטורי ועד לסקרים, כל דבר הוא חשוב מפני שבסופו של דבר, המטרה היא לייצר קהילה. קהילה היא זו שקונה, היא זו שמגדילה את עצמה, והיא זו שמייצרת מכירות עבור העסק. חשוב לעבוד למען הקהילה הזו, ו"להאכיל" אותה על בסיס קבוע בתוכן שמעניין אותה.

לחיות את הפייסבוק כדי לייצר מכירות

הגדלת מכירות דרך הפייסבוק היא אפשרית ונכללת בתקציב השיווק והפרסום של כל עסק כיום. הדבר החשוב ביותר הוא פשוט "לחיות" את הרשת. ללמוד היכן אפשר לקבל השראות לחומרים, להשתתף בדיונים עם הלקוחות ועם קולגות, לייצר אפשרות ליצירת קשר ובעיקר לעבוד על תוכן טוב ונכון עבור קהל הלקוחות של העסק. ברגע שמבינים את כל האפשרויות, יש מגוון רחב של דרכים שאפשר ללכת בהן.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
newsletter
הירשמו לניוזלטר שלנו הירשמו לניוזלטר שלנו

    עוד מאמרים בנושא
    whatsapp ייעוץ בוואטסאפ