ניהול קהילות: הטרנד החדש בעולם השיווק הדיגיטלי

מערכת ECS
25 מרץ 2021
ניהול קהילות: הטרנד החדש בעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם הדיגיטלי בו אנחנו חיים כיום, נוצרות בכל יום אלפי קהילות במגוון גדלים וסוגים שונים.
זה יכול להיות קהילת אמהות בקבוצה בפייסבוק, קהילה של צופים בטרנד חדש בטיק טוק או קהילה הפועלת סביב בלוגר גיימינג מוכר ביוטיוב, שמושך עשרות אלפי צופים. כל אדם שיוצר קהילה, צריך גם לדעת לנהל ולשמר אותה, והנושא של ניהול קהילות נמצא בראש סדר העדיפויות של מובילי דעת קהל ועסקים רבים כיום. אז איך עושים זאת נכון?

מה זה ניהול קהילות?

ניהול קהילות ברשת הוא מורכב מפני שהקהילה שאנו מנהלים, מורכבת מאנשים לא מכירים אחת את השניה, או במקרה הטוב, מכירים את הדמות הדיגיטלית, אך לא האמיתי שמאחורי המקלדת. יש הרבה אנשים שמחפשים להיכנס לקהילות מכל מיני סיבות, בין אם זה תחומי עניין, רצון לקבל הנחות בעסקים או צורך באינטראקציה חברתית מסוג אחר. לכן, חשוב לתת לאנשים הללו את מה שהם רוצים, מפני שקהילות שוות כוח וכסף עבור אותם יוצרי תוכן.

ניהול קהילות לקהל יעד מדויק

השיווק הדיגיטלי עוסק בהגשת מוצרים בצורה נכונה לקהל יעד מדויק. ובכן, אין קהל יעד מדויק יותר מאנשים שנכנסו מרצונם לקבוצה מסוימת, או לדף עסק מסוים, כדי לקבל מידע והטבות. לכן, ניהול קהילות בצורה נכונה יכול להיות כלי מרכזי ביצירת רווחים, ויש לשים עליו דגש. ברגע שפתחתם את דף העסק שלכם ברשתות החברתיות, והתחלתם לקבל אנשים, יצרתם קהילה, וכעת אתם אחראים על מה שהעסק מציג ובאיזו צורה, כלפי אותם אנשים.

ניהול קהילות והפעלה נכונה

ניהול קהילות מסתכם בהפעלה נכונה שלהן. צריך לדבר בשפה של חברי הקהילה, להפעיל אותם ולהניע אותם לפעולה, לתת להם ערך מוסף עם אלמנטים ויזואליים או הנחות, ולבצע תחרויות בתוך הדף, כדי לשמור את העוקבים מסוקרנים ועם אינטראקציה מול העסק. אחד הדברים החשובים בתוך ניהול קהילות זה לשאוב רעיונות מהקהילה, להבין את הפידבק ולבקש בקשות לשיפור ושימור. אם יש הצעות שחוזרות על עצמן, כנראה שזה משהו שצריך לקחת לתשומת הלב.

ניהול קהילות מוצלח מתחיל בתקשורת טובה עם קהל היעד

אחד הדברים הכי חשובים בתוך ניהול קהילות הוא סיוע לקהל. יש הרבה אנשים שזקוקים לעזרה, ששואלים שאלות על העסק ואולי סתם מתעניינים. חשוב לספק בכל סוג של פלטפורמה פרטים ברורים מאוד ליצירת קשר, ולנסות להיות רספונסיביים עד כמה שניתן. זכרו שקהל היעד שלכם בתוך הפלטפורמה הוא מפולח בהתאם למוצר או השירות שאתם נותנים ולכן, אתם יכולים לדבר אליו בשפה אחידה וברורה.

ניהול קהילות – ללמוד את קהל היעד

כל בעל עסק צריך ללמוד את קהל היעד שלו. יש התנהגויות מסוימות ופעולות מסוימות שאנשים מגיבים להם יותר טוב. אם יש מבצע מוצלח מאוד, כנראה שכדאי לחכות קצת ואז לעשות אותו שוב.  ניהול קהילות סובב סביב לתת לקהל את מה שהוא רוצה וצריך, ואז להשתפר תוך כדי תנועה. יצירת קשרים אישיים היא גם חשובה, לבטח בעסקים קטנה. אפשר להתכתב עם אנשים, להזמין אותם לעסק ואף לייצר מערכות שונות עם עוד לקוחות ובין הלקוחות בינם לבין עצמם, דרך הפלטפורמה.

הערך של ניהול קהילות

כל הנושא של ניהול קהילות סובב סביב מתן ערך לקהל. אין שום סיבה ללחוץ "לייק" או להיכנס לדיוור של ניוזלטר אם לא מרגישים שמקבלים מזה משהו. זה יכול להיות מתנה ראשונית או הנחה קבועה, או אפילו דף שמצליח לשעשע או לעורר עניין, מבלי קשר למוצר או לשירות שלו, ויש הרבה דוגמאות כאלו. חשוב לעבוד בצורה נכונה ותמיד לעורר עניין עם עבודה בלתי פוסקת בתוך הדף, ואפילו במרחב הכללי, באמצעות היוזרים שלכם.

המטרה הגדולה יותר של ניהול קהילות

המומחים הגדולים של ניהול קהילות הם אנשים שרוצים לייצר קהילה פעילה ותוססת. ככל שהקהילה תפעל יותר, החשיפה של המוצר או השירות תהיה גדולה יותר. אם מוסיפים את הנושא של החשיפה האורגנית והקידום הממומן, מבינים שנראות שווה מכירות ששוות כסף ורווחים, וזוהי למעשה המטרה הסופית. עם זאת, ניהול של קהילה מקוונת יכול להיות דבר מהנה לכשעצמו, ויש אנשים שנהנים לראות את האינטראקציה שנוצרת, את החיבורים ואת הערך שבמתן ערך מוסף לאנשים שלא מכירים אחד את השני.

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
newsletter
הירשמו לניוזלטר שלנו הירשמו לניוזלטר שלנו

    whatsapp ייעוץ בוואטסאפ