עולם הפרסום השתנה משמעותית בשנים האחרונות, עם הכניסה של הרשתות החברתיות לתודעה. המון חברות הבינו שמעבר לעובדה שיש להם את האפשרות ליצור דף עסקי ולפרסם בחינם, יש יותר אופציות פרסום שהן נוחות וזולות יותר מבעבר. מרבית העסקים לא יכולים להרשות לעצמם פרסום בטלוויזיה או ברדיו, ומדובר עדיין בסכומים מאוד יקרים. ולכן, בעקבות מגוון פעולות יזמות מעניינות, הגיעו עסקים רבים למסקנה שאפשר ונכון לייצר שת"פים עסקיים.
יזמות בשת"פים עסקיים – במה מדובר?
שת"פים עסקיים הם שיתופי פעולה בין עסק לבין גורם אחר, במטרה להגדיל את המכירות והנראות של שני הצדדים. יש המון שיתופי פעולה בין עסקים, בנוגע לפרסום משותף, מבצעים משותפים, חלוקת פרסים ותחרויות שמשלבים בין העסקים בצורה שתועיל לשני הצדדים. עם זאת, הצורה המודרנית יותר של שת"פים עסקיים הוא מול מובילי דעת קהל ברשתות החברתית, שמפרסמים את המוצרים בתמורה להטבות, מתנות וגם כספים. אותם מובילי דעת קהל עוסקים בנושא יזמות לכל דבר ועניין, והם יכולים להפוך ל"מפלצות" פרסום בצורה מהירה מאוד.
יזמות ושת"פים עסקיים מול מובילי דעת קהל
יש המון דוגמאות של יזמות בתוך הרשתות החברתיות שהסתיימה עם המון עוקבים ועם קמפיינים של שת"פים עסקיים. במקרה הזה, יש לשני הצדדים אינטרס, שכן יש מובילי דעת קהל עם רבבות עוקבים, ופילוח מדויק של קהל היעד שלהם. לכן, שווה יותר לעסקים להשקיע בפרסום ממוקד, בעלות נמוכה, מאשר לירות באפלה ולקוות להצלחה חלקית של הקמפיין. מובילי דעת קהל כיום באים למעשה מתוך יזמות ויודעים שעוקבים שווים כסף, ולכן הם משקיעים בתוכן שלהם
יזמות ושת"פים עסקיים בתחום התוכן
השקעה בתוכן היא המפתח להצלחה של אותם מובילי דעת קהל, מפני שהוא זה שמשאיר את העוקבים ומייצר חדשים. הוא זה שעוזר לאלגוריתם להבין שיש כאן ערך מוסף, ויוצר חשיפה אורגנית. לכן, עסק שמשקיע בשת"פים עסקיים ויודע לפנות לעסקים שעשויים להזדקק לו, או למובילי דעת קהל עם הרבה עוקבים וקהל יעד נכון, יכול לחסוך הרבה כסף ולייצר אופטימיזציה של תקציב הפרסום שלו. יזמות עסקית כוללת בהרבה מקרים את היכולת למצוא את השת"פ הנכון.
היתרון ביצירת שת"פים עסקיים מול "משפיעני רשת"
שיתוף פעולה עסקי יוצר למעשה חיסכון ומיקסום של אותו תקציב פרסום. אין צורך להתפזר עם כתבות בעיתון או בפרסום בטלוויזיה או ברדיו בעלויות מטורפות וביעילות בינונית. שת"פים עסקיים עם משפיעני רשת – דמויות מפתח בערוצי המדיה החברתית השונים, הם ממוקדים יותר, זולים יותר, וכאלו שמטיבים לשני הכיוונים, ולא משנה אם מדובר בעסק, באושיית אינסטגרם, ביוצר תוכן ביוטיוב, או אפילו בעסק שנמצא בצד השני של הרחוב. מדובר בחשיבה נכונה שמערבת יזמות ברמה גבוהה במיוחד.
יזמות וניצול הזדמנויות במרחב השת"פים העסקיים
שת"פ עסקי יכול להוות גם כף מאזניים, שכן עסק גדול יכול למשוך למעלה עסק קטן, או ליצור מצב שבו הצדדים מפרים את השני בצורה שווה. זה עובד בצורה כזו גם עם מובילי דעת קהל וגם עם עסקים מכל סוג. חשוב לוודא שבמסגרת השת"פ, יווצר מצב של רווח לכל צד, מפני שלא קל "למסור את המפתחות לעסק" בקלות, ולשים את מבטחכם לצד השני. יזמות עוסקת בניצול הזדמנויות והימור, אך חשוב לייצר ערובות ובטוחות ולוודא ששם העסק שלכם לא נפגע.
איך לסגור שת"פים עסקיים עם חברות אחרות ולקוחות כדי להגדיל את העסק
שת"פ עסקי נוצר מפנייה נכונה של העסק לגורם הנכון ביותר עבורו. בין אם מדובר בעסק גדול או קטן יותר, או במוביל דעת קהל. חשוב לייצר מערכת יחסים של אמון, שכן כיום חוקי הפרסום הם נוקשים. בפרסום ברשת החברתית למשל, חשוב לציין שהפוסט הוא במימון של גורם עסקי. שיטות הפעולה הן שונות, ויש עסקים שנותנים ליוצר התוכן לעשות את מה שהוא עושה טוב, או מכתיבים לו מה להגיד. הנושא של יזמות הוא חשוב, כי אם פונים לחברה גדולה יותר או למפורסם, צריך להיות מוכנים לעבודה מאומצת.
שת"פים עסקיים – רווח הדדי בעזרת יזמות עסקית
שיתופי פעולה עסקיים נוצרים בזכות יזמות מתקדמת של שני הצדדים, שמחפשים את הדרך הטובה ביותר להגדיל את הרווחים שלהם. אנשים ועסקים רוצים לקדם את עצמם וליצור לעצמם רווחים, מוצרים או הטבות, כתמורה על המאמצים שהם משקיעים בנושאים של תוכן או פרסום. כיום, שת"פים עסקיים מאפשרים רווח הדדי ויכולת למנף אחד את השני בצורה אופטימלית, מבוקרת ונכונה מאוד.