שמו הולך לפניו: כך תבחרו את השם הטוב ביותר לעסק

מערכת ECS
10 פברואר 2021
שמו הולך לפניו: כך תבחרו את השם הטוב ביותר לעסק

כשמדובר על שיווק העסק שלכם, חשוב שתבחרו את השם הטוב ביותר לעסק. זאת מאחר ושם המותג בו תבחרו לטובת העסק שלכם, יכול להשפיע באופן מהותי על כמות המבקרים באתר האינטרנט שלכם ועל מיקומו בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. 

בחירת שם מעולה עבור העסק שלכם, היא חיונית לשיפור דירוג האתר שלכם בגוגל וביתר מנועי החיפוש, וליצירת מודעות למותג שלכם בקרב קהל היעד אליו אתם מכוונים. אין ספק אם כן, שלבחירת שם העסק שלכם יש משמעות כלכלית, שהרי בסופו של יום – השם שלכם הולך לפניכם. 

אנחנו יכולים לעזור לך לבנות את המסלול הנכון ביותר להצלחה העסק שלך, לפרטים נוספים לוחצים כאן!

במדריך הבא נציג מגוון אסטרטגיות לבחירת שם לעסק, ונסביר איך בוחרים את השם הטוב ביותר מבין האפשרויות. המשיכו לקרוא, מבטיחים שזה ישתלם לכם:(

השם הטוב ביותר לעסק שלכם עשוי להיות המצאה מקורית שלכם

בעולם שבו קשה עד בלתי אפשרי לחדש, והצרכנים ראו ושמעו כבר הכל – בחירת שם מותג מומצא עבור העסק הוא פתרון ששווה בהחלט לשקול. עסקים רבים גילו שהדרך הטובה ביותר למצוא שם מקורי לעסק, היא על ידי שימוש במילה שאינה קיימת בתור שם המותג שלהם. 

שיטה זו נקראת בלעז: "נאולוגיזם" (neologism) כאשר פירוש המונח הוא: מילה או ביטוי מקוריים שזה עתה נכנסו לשימוש. כמובן, באותה המידה ניתן גם להשתמש במילה קיימת ולצרף בתחילתה או בסופה הברות שיהפכו אותה למילה חדשה ויוצאת דופן.

בהרכבת שם העסק שלכם ממילים או צירופי מילים מקוריים משלכם, טמון יתרון אדיר, לאור העובדה שאתם מסגלים למותג שלכם שם שאין כמוהו לאף אחד אחר. 

בהתחשב בעובדה שעשיתם כאן שימוש במילה שטרם הומצאה עד כה, קיים גם סיכוי סביר ביותר שלא תהיה לכם תחרות על שם המתחם (הדומיין) עבור אתר האינטרנט של העסק שלכם. זה גם יהפוך את קידום העסק שלכם בגוגל ליעיל ופשוט בהרבה. לנו זה נשמע כמו WIN-WIN, לא?

בחירת השם הטוב ביותר לעסק שלכם מעידה הרבה על מהותו

עסקים רבים בישראל ובעולם מחפשים שם לעסק שישקף נאמנה את תחום עיסוקם ואת ייחודו של המותג שלהם. פתרון שנותן מענה מצוין לצורך זה, ניתן למצוא במסגרת בחירת שם מותג תיאורי. שמות מותג תיאוריים, כשמם כן הם – שמות לעסק שמתארים את מאפייניו. 

דוגמא קלאסית לשם לעסק שמתאר את תחום עיסוקו והמענה שהוא מציע ללקוחותיו, הוא PayPal, שהמילים שמרכיבות אותו מבהירות באופן מדויק שעסקינן בפתרון תשלום ידידותי למשתמש. 

אם זה עבד עבור חברה בסדר גודל כזה, אין לנו ספק ששם עסק תיאורי יכול לתת מענה מצוין גם עבור העסק שלכם.

השם הטוב ביותר לעסק הוא כזה שמבטא את ה"אני מאמין" שלכם 

בעלי עסקים רבים בוחרים שם עבור עסק שלהם מתוך שאיפה לבטא באמצעותו את ערכי המותג שלהם ואת החזון העסקי העומד מאחוריו. דרך ייחודית לעשות זאת, היא באמצעות שימוש בשם עסק מטאפורי. 

מטאפורה היא צורת דיבור שאינה מתייחסת למונח שנמצא בשימוש בצורתו המילולית.
דרך מעולה לחשוב על מטאפורה שתייצג נאמנה את אופיו ומהותו של המותג שלכם, היא לענות לעצמכם על השאלה: "אילו ערכים העסק שלי שואף לייצג?"

המותג הבינלאומי הידוע אמזון (Amazon) למשל, בחר לעשות שימוש בשם עסק שמבטא עוצמה ואומץ כדי לייצג את ערכי החברה. שימוש בשם עסק מטאפורי, אם כן, זו טכניקה נפלאה לגרום ללקוחות שלך לזהות את העסק שלך עם ערכים ועקרונות מסוימים, על ידי יצירת אסוציאציה חיובית. 

פשטות מנצחת: כי לבחור את השם הטוב ביותר לעסק שלכם לא צריך להיות מסובך

בחירת שם לעסק היא גם כלי ליצירת בידול ביניכם לבין המתחרים שלכם, אך חשוב לבחור את שם העסק גם ממקום של התחשבות בנקודת המבט של קהל היעד שלכם. אם השם שבחרתם עבור המותג שלכם הוא ארוך, מסובך, קשה לביטוי, או מורכב מדי רעיונית – סביר להניח שהלקוח יתקשה לזכור אותו. לכן בבחירת שם לעסק שלכם, נסו לחשוב פשוט וכוונו לשם קליט וזכיר שיתגלגל על הלשון בקלות.

בשורה התחתונה – איך בוחרים שם מנצח לעסק?

אם הגעתם עד כאן, אתם ודאי מבינים שישנן מגוון דרכים ואסטרטגיות לבחירת שם מנצח לעסק כיום. בחירת השם הטוב ביותר לעסק, מחייבת אתכם לחשיבה מקורית ויצירתיות, שכן שם העסק שתבחרו צריך לבטא את הייחודיות שלכם כעסק.היות ושם העסק שלכם, בסופו של יום, צפוי להשפיע על האופן בו אנשים יזכרו את המותג שלכם, אין להתייחס לבחירת שם העסק בקלות ראש, אלא לקבל החלטה שתבטא היטב את ערכי המותג שלכם, המסרים שאתם שואפים להעביר לצרכנים, ולא פחות חשוב מכך – כזו שמתחשבת גם בזכויות יוצרים. 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים!
newsletter
הירשמו לניוזלטר שלנו הירשמו לניוזלטר שלנו

    whatsapp ייעוץ בוואטסאפ